Kunnen wij je verder helpen?
Klik op het onderwerp waar je meer over wil weten.
Snel weer zorgeloos wonen
Reparatieverzoek
Is er schade aan je woning of is er iets kapot? Woonik regelt de reparatie van alles wat bij de woning hoort. In sommige gevallen betalen we ook de kosten.
Spoedreparatie? Bel: 0495 632050
Riool verstopt? Voor de woningen in Stramproy, Bel: 040 2414963 (Van der Velden Rioleringsbeheer)
Voor de woningen in Nederweert, Bel: 0495-632050 (kies 2)
Reparatie zonder spoed? Meld deze via de WocoAPP. Dat kan ook via deze pagina.
Wat is een spoedreparatie?
· Een kapotte CV-ketel in de winter;
· Ernstige lekkage of leidingbreuk;
· Lift kapot in appartementencomplex;
· Rioolverstopping;
· Toegangsdeur appartementencomplex kapot: u kunt niet naar binnen of naar buiten.
Wie betaalt de kosten?
Als het probleem veroorzaakt is door normaal gebruik, betaalt Woonik de kosten. Ook schade aan ruimtes of installaties voor gezamenlijke gebruik worden door ons betaald. De volgende reparaties komen altijd voor rekening van de huurder:
- Buitensluiting (sleutel kwijt of vergeten);
- Reparaties na vernieling, opzet of onoplettendheid van de huurder;
- Reparaties van schade veroorzaakt door huisdieren;
- Reparaties aan zelf aangebrachte voorzieningen of aan zaken die je van de vorige huurder heb overgenomen.
Je ontvangt een factuur inclusief €25 administratiekosten.
Inbraak
Is er iets vernield bij een inbraak in je huis? Doe direct aangifte bij de politie. Woonik regelt dat de schade wordt hersteld. Hiervoor moet je wel een proces verbaal kunnen laten zien.